سند حمل بار شهری

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان گفت: به زودی از نخستین سند حمل بار شهری یا بارنامه درون شهری در اصفهان رونمایی می‌شود.

مجید طهماسبی  اظهار کرد: سند حمل بار شهری به منظور هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن بار کالای درون شهری صادر می‌شود که بر اساس آن کالای درون شهری دارای بارنامه می‌شود و این بارنامه نشان دهنده مالکیت بار و شامل اطلاعاتی از جمله مقصد، مبدأ، نوع و تناژ بار است.

وی با بیان اینکه چنین طرحی برای حمل کالای درون شهری وجود نداشت، گفت: کنترل بار درون شهری برای جلوگیری از قاچاق و اطمینان از جابه‌جایی بار مجاز و حمل نکردن بارهای غیرمجاز، سرقتی و مواد مخدر مفید است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و کالای درون شهری شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه سند حمل بار شهری برای نخستین بار در کلانشهرها در اصفهان اجرا می‌شود و کمک شایانی به کنترل حوزه بار درون شهری می‌کند، تصریح کرد: این طرح را از مراکز حمل و نقل بار نخاله و خاک آغاز می‌کنیم، زیرا در نظر داریم مبدا و مقصد نخاله های ساختمانی را رصد و در مکان مجاز تخلیه کنیم؛ همچنین از این طریق تنا‍ژ بار را کنترل می‌کنیم زیرا اضافه تناژ صدمات بسیاری به تاسیسات شهر وارد می‌کند.

طهماسبی با بیان اینکه این تجهیزات از اواخر دی‌ماه در شهر نصب می‌شود، گفت: همچنین گشت‌های نظارتی به سیستم‌های توزین سیار مجهز می‌شود تا به صورت سیار، ناوگان بار را متوقف کند و تناژ بار را با بارنامه تطبیق دهد که در صورت داشتن اضافه بار باید عوارض خسارت به تاسیسات شهری پرداخت شود. از تبعات اضافه تناژ، یکی بحث خسارت به زیر ساخت‌ها و دیگری عمل نکردن سیستم ایمنی خودرو است که باعث سقوط یا چپ شدن خودرو  می‌شود.

رونمایی از نخستین سند حمل بار شهری در اصفهان در قالب رویدادهای “قصه آدم و هوا” ( ۲۶ آذرماه روز حمل و نقل تا ۲۹ دی‌ماه روز هوای پاک) برگزار می‌شود.

 

منبع: شهرداری اصفهان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ