azarbayejan

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس گفت:استان آذربایجان شرقی 5 درصد جمعیت کشور را داشته، در حالی که تنها 4 درصد اعتبارات عمرانی بودجه به استان داده می شود و همچنان مسئولان نسبت به این مسئله پاسخگو نیستند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، بیت الله عبداللهی نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی نشست علنی گفت: بر اساس گزارش سازمان برنامه و بودجه استان آذربایجان شرقی، این استان از نظر تولید ناخالص داخلی رتبه 9 را داشته و به علت عدم رسیدگی به روستاها، جمعیت این مناطق به شدت در حال کاهش است.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس گزارش ها،  استان آذربایجان شرقی جزء در رتبه های بالا در مسئله مهاجرت است و بالاترین آمارهای طلاق را در میان استان های دیگر دارد، از طرف دیگر سرمایه گذاری در صنعت استان کاهش یافته و سرانه تولید استان پایین تر از متوسط کشور است.

وی ادامه داد: استان آذربایجان شرقی 5 درصد جمعیت کشور را داشته، در حالی که تنها 4 درصد اعتبارات عمرانی بودجه به استان داده می شود و همچنان مسئولان نسبت به این مسئله پاسخگو نیستند.

عبداللهی تصریح کرد: این استان حدود 400 هزار نفر حاشیه نشین دارد و در بحث راه، صنعت و کشاورزی و اقتصاد با مشکلات بسیاری رو به رو هستند.

 

منبع: فارس نیوز

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ