شهردار اصفهان گفت: پیاده راه شدن چهارباغ عباسی آرزوی ۴۰ ساله بسیاری از بزرگان کشور بود و امیدواریم به عنوان یک گذر فرهنگی در اختیار همه مردم شهر قرار گیرد و وجود چنین سینمایی در کنار این گذر فرهنگی می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند.

قدرت الله نوروزی در آیین افتتاح پردیس سینمایی ساحل اصفهان، اظهار کرد: بسیار خوشحالم که این سالن که از زمانی که دانش‌آموز بودیم از آن خاطره داریم، به ۹ سالن تبدیل شده است، خصوصا که دو سالن آن مخصوص کودکان است.

وی افزود: این بسیار برای من خوشحال کننده است چرا که اصفهان به انتخاب یونیسف، به صورت پایلوت به عنوان شهر دوستدار کودک در ایران انتخاب شده است و ما تمام سیاستمان این است که این شهر به گونه ای توسعه یابد که کودکان بتوانند از امکانات آن بهره مند شوند.

شهردار اصفهان ادامه داد: از طرف دیگر خوشحالم که اصفهان به عنوان عضو شبکه شهرهای خلاق جهان توانسته توجه ویژه‌ای به توسعه صنایع خلاق از جمله سینما داشته باشد و این‌ها باید تداوم پیدا کند تا اصفهان شایستگی خود را نشان دهد.

وی با بیان اینکه سینما ساحل در کنار گذر فرهنگی شهر قرار دارد، گفت: چهارباغ قرار است تبدیل به یک گذر فرهنگی شود و برای این مهم، گام‌های مهمی برداشته شده است و امیدواریم که این گام ها بتواند به سرانجام برسد.

شهردار اصفهان ادامه داد: به اینجا رسیدن و پیاده راه شدن چهارباغ عباسی آرزوی ۴۰ ساله بسیاری از بزرگان کشور بود و امیدواریم اینجا به عنوان یک گذر فرهنگی در اختیار همه مردم شهر قرار گیرد. طبیعی است که وجود چنین سینمایی در کنار این گذر فرهنگی می‌تواند نقش بسیار مهمی را ایفا کند چون این گذر فرهنگی دارای امکاناتی خواهد شد که رویای همیشگی ما تحقق پیدا خواهد کرد.

نوروزی افزود: نکته‌ حائز اهمیت این است که بتوانیم در این شهر زیرساخت‌های لازم را برای توسعه متوازن امکانات فرهنگی فراهم کنیم. یکی از صفات اصفهان، فرهنگی بودن است و این خوب نیست که در یک شهر فرهنگی، امکانات سینمایی فقط در مرکز شهر واقع باشد.

وی ادامه داد: از زمان آغاز به کار مدیریت شهری حداقل دو سینما در اصفهان احداث شده است؛ در منطقه ۱۱ که مستحق خدمت رسانی و نیازمند اقدامات فرهنگی بیشتر است، در آینده‌ای نزدیک شاهد افتتاح یک سینما خواهیم بود که هم می‌تواند عدالت فرهنگی را فراهم کند و هم از لحاظ ترافیکی بخشی از بار ترافیکی مرکز شهر را کاهش دهد.

شهردار اصفهان با بیان اینکه در خوراسگان نیز فعالیت‌های فرهنگی در حال انجام است، تصریح کرد: در منطقه ۱۵ مجموعه بسیار خوب سلامت را داریم که امکانات بسیار مناسبی را برای دانش‌آموزان دبیرستانی فراهم می‌کند و اکنون در آنجا نیز سینما بهمن آماده بهره‌برداری است.

نوروزی ادامه داد: این اقدامات گام‌های بسیار مناسبی است تا هنرمندان به اصفهان بیایند و رشد بیشتری داشته باشند، همه این‌ها باید دست به دست هم دهد تا شاهد شهری باشیم که لایق اوصافی که برای آن بیان می‌شود، باشد.

وی افزود: از همه می‌خواهم که توجه ویژه‌ای به رویدادهای فرهنگی که در اصفهان اتفاق می‌افتد داشته باشند؛ همان طور که در یک سال گذشته شاهد اتفاقات بسیار مهمی در حوزه فرهنگی در اصفهان بودیم.

شهردار اصفهان توضیح داد: در عید نوروز، فضای فرهنگی اصفهان متفاوت با همیشه بود، در اردیبهشت با اجراهای مختلف در بخش‌های مختلف شهر فضای شهر را بسیار متفاوت از گذشته کردیم و در روز اصفهان، در اول آذر و ادامه آن تا میلاد پیامبر (ص) روزهای بسیار خاطره‌انگیزی را در اصفهان ایجاد کردیم و اتفاقاتی که در یکی دو ماه گذشته در چهارباغ افتاده و آمد و شدهایی که مردم اصفهان در این مکان داشتند، روزهایی است که هیج اصفهانی فراموش نخواهد کرد.

نوروزی اظهار کرد: امیدوارم با حضور و نقش آفرینی بیشتر هنرمندان گام‌های موثری در توسعه فرهنگی این شهر برداریم و سطح امکانات فرهنگی اصفهان را هم از لحاظ زیرساخت‌ها و هم از لحاظ محتوایی افزایش دهیم و این شدنی است، ما به عنوان مدیران این شهر مطمئنم که می‌توان در اصفهان همواره، روز فرهنگی داشت.

منبع: شهرداری اصفهان

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید:

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سایر اخبار

  • برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید.
مجموعه گیتی هوم
ارسال پیام در واتس اپ